openjournathemelogo
Quick jump to page content
  • Main Navigation
  • Main Content
  • Sidebar

UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education
  • English
  • Tiếng Việt
  • Register
  • Login
  • HOME
  • About
    • About the Journal
    • Aims & Scope
    • Journal Indexing
    • Peer Review Policy
    • Publication Ethics
    • Archiving Policy
    • Open Access Policy
    • Contact
  • Author Resources
    • Guide for authors
    • Manuscript Preparation
    • Submissions
    • Article Publication Charges
    • Copyright Information
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Statistics
  • Login

UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education

UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education publishes the subject areas of Literature and Linguistics, History and Archeology, Philosophy and Political Sciences, Cultural and Religious Studies, Psychology and Sociology. In addition it publishes newest developments on Education Sciences..
ISSN : 1859-4603
Publisher: The University of Danang - University of Science and Education (UD-UED)
  • HOME
  • About
    • About the Journal
    • Aims & Scope
    • Journal Indexing
    • Peer Review Policy
    • Publication Ethics
    • Archiving Policy
    • Open Access Policy
    • Contact
  • Author Resources
    • Guide for authors
    • Manuscript Preparation
    • Submissions
    • Article Publication Charges
    • Copyright Information
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • Statistics
  • Login
  1. Home
  2. Archives
  3. Vol. 10 No. 1 (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
  4. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education

Issue

Vol. 10 No. 1 (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION

Issue Published : Mar 27, 2020

THE UNDERSTANDING - VISION DERIVED FROM SOLITARY NOVEL BY UONG TRIEU

https://doi.org/10.47393/jshe.v10i1.875
Le Kim Ngoc
lekimngoc1558@gmail.com
Vinh Binh High School, Chau Thanh dictrict, An Giang Province

Corresponding Author(s) : Le Kim Ngoc

lekimngoc1558@gmail.com

UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, Vol. 10 No. 1 (2020): UED JOURNAL OF SOCIAL SCIENCES, HUMANITIES AND EDUCATION
Article Published : Jun 26, 2022

Share
WA Share on Facebook Share on Twitter Pinterest Email Telegram
  • Abstract
  • Cite
  • References
  • Authors Details

Abstract

Uong Trieu’s Solitary novel is narrated accordingly to a gaming phraseology. It’s readers who are encouraged to read and then analyze the lingua. The novel should not be perceived as easily as in ordinary readings, but the readers usually have to connect or relate between the happening events and characters. Interestingly, the readers are partaking in the Solitary as one of the characters. They develop the plot (the sequence of events in the novel) that the author’s schemes might be unveiled. Trying to understand the reading itself, the reading attitude of either real readers or potentinal readers, or the reading characters is the best way to explore Uong Trieu’s novel. There is actually an interesting interaction between the author, the masterpiece itself and the readers taken from the perspectives of aesthetic perception.

Keywords

Uong Trieu; solitary; reading; reading behavior.
Le Kim Ngoc. (1). THE UNDERSTANDING - VISION DERIVED FROM SOLITARY NOVEL BY UONG TRIEU. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 10(1), 57-64. https://doi.org/10.47393/jshe.v10i1.875
  • ACM
  • ACS
  • APA
  • ABNT
  • Chicago
  • Harvard
  • IEEE
  • MLA
  • Turabian
  • Vancouver
Download Citation
Endnote/Zotero/Mendeley (RIS)
BibTeX
References
    Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2008). Sách giáo khoa Ngữ văn 12, tập 2. Giáo dục Việt Nam.
    Cao, H. (2014). Lý luận văn học hiện đại thế giới với việc phát triển lý luận, phê bình văn học Việt nam (1986—2011). Tạp chí điện tử Văn hiến Việt Nam. https://vanhien.vn/news/Ly-luan-van-hoc-hien-dai-the-gioi-voi-viec-phat-trien-ly-luan-phe-binh-van-hoc-Viet-nam-1986-2011-22957
    Hoàng, P. T. (2017). Văn học người đọc định chế (Tiếp nhận văn học: Giới thiệu lí thuyết, nghiên cứu và dịch thuật). Khoa học Xã hội.
    Lê, H. B. (2017). Văn học hậu hiện đại-Lí thuyết và tiếp nhận. Đại học Sư phạm Hà Nội.
    Lê, P. (2019). Uông Triều và cuộc hành hương của chữ. Tạp chí Văn nghệ Quân đội điện tử. http://vannghequandoi.com.vn/su-kien/uong-trieu-va-cuoc-hanh-huong-cua-chu_10282.html
    Lê, T. H. (2020). Delete—Một dấu chỉ phi lí phận người. Tạp chí Văn nghệ Quân đội điện tử. http://vannghequandoi.com.vn/binh-luan-van-nghe/delete-mot-dau-chi-cua-phi-li-phan-nguoi_10968.html
    Magris, C. (2006). Không tưởng và thức tỉnh (N. T. Vũ, B.d.v). Hội nhà văn.
    Mai, T. L. G. (2018). An trú miền đọc. Hội nhà văn.
    Nguyễn, T. T. (2010). Mọi tác phẩm văn học đều dang dở. Trang thông tin điện tử tổng hợp Văn nghệ Đà Nẵng. http://vannghedanang. org.vn/moi-tac-pham-van-hoc-deu-dang-do-nguyen-thanh-tuan-4411.html
    Nguyễn, V. H. (1971). Ý kiến của Lê-nin về mối quan hệ văn học và đời sống. Tạp chí Văn học,
    Thái, P. V. A. (2017). Tiểu thuyết Việt Nam đầu thế kỉ XXI - Lạ hóa một cuộc chơi. Đại học Huế.
    Trần, Đ. S. (2005). Tuyển tập, tập hai. Giáo dục Việt Nam.
    Trương, Đ. D. (1995). Từ văn bản đến tác phẩm văn học và giá trị thẩm mĩ. Tạp chí Văn học, 11.
    Trương, Đ. D. (1998). Từ văn bản đến tác phẩm văn học. Khoa học Xã hội.
    Trương, Đ. D. (2004). Tác phẩm văn học như là quá trình. Khoa học xã hội.
    Trương, Đ. D. (2008). Những giới hạn của cộng đồng diễn giải. Tạp chí nghiên cứu văn học, 9.
    Uông, T. (2019). Cô độc. Hội nhà văn.
Read More
Author biographies is not available.
Download this PDF file
PDF (TIếNG VIệT)
Statistic
Read Counter : 101 Download : 276

Downloads

Download data is not yet available.

MAKE A SUBMISSION

Most read last week
  • DESIGNING AND ORGANIZING LEARNING GAMES FOR CHILDREN AT KINDERGARTEN
    209
  • SOME PROBLEMS ON THE EQUILIBRIUM CONSTANT K OF THE REVERSIBLE REACTION AND THE EFFECT ON FACTORS TO THE DISPLACEMENT OF CHEMICAL EQUILIBRIUM
    74
  • HO CHI MINH IDEOLOGY OF “ GROWING HUMANS” AND THE COMMUNIST PARTY ‘S APPLICATION IN THE PRESENT PHASE
    62
  • STUDY OF THE EFFECT OF RATIO C:N ON INCUBATION TIME AND QUALITY OF COMPOST PROCESS FROM AGRICULTURAL BY-PRODUCTS
    29
  • GUIDANCE ON THE IDENTIFICATION AND SELECTION OF DRAWING APPROPRIATE CHARTS IN TEACHING GEOGRAPHY
    21

 

Address

UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education; Building A5, 459 Ton Duc Thang, Lien Chieu District, Da Nang City, Vietnam

 

Reach to us

Email: editor@ued.udn.vn
Phone number: (+84) 02366.569.179
Website: https://jshe.ued.udn.vn
ISSN: 1859-4603
© 2020 UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education  All rights reserved.
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International Giấy phép Creative Commons
Site uses optimized OJS 3 PKP by openjournaltheme.com